|
Viborg Orienteringsklub Instruktion
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stævne- klassifikation |
Stævnet er et firestjernet B-stævne – |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dato |
Søndag 4. oktober 2009 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Løbsområde |
Vindum skov – Syd for Viborg |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mødested |
Afmærkning på vej 525. Stævneplads koordinater: 56.385497° – 9.568558°
Stævneplads og afmærkning er markeret på kortet med rødt. Gæster der kommer nord fra bedes følge vejen markeret med orange pile. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Parkering |
Kantparkering ved stævnepladsen. Viborg Kommunes parkeringsregulativ forbyder parkering med bilens hjul i rabatten. Der opfordres til samkørsel grundet kantparkering. Klubber der vælger at komme i bus, bedes meddele dette på mail svenderik@bachskov.dk, hvorefter aflæsnings- og parkeringsinstruks vil blive fremsendt inden løbet. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Afstande |
Parkering – Stævneplads: 200 – |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kort |
Vindum. Målestok 1:10.000 / Ækvidistance 2,5m Kortet er nyrevideret i 2007 (lettere revideret 2009 af Korttegnere: Rentegning: Steen Frandsen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terræn
|
Vindum Skov er let gennemløbelig løv- og nåleskov med områder med meget ny opvækst. Der er veludviklet vej- og stinet; dele af skoven ligger i markant kuperet terræn. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klasser, sværhedsgrader og længder Ifølge DOF’s reglement § 4.1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Åbne baner |
Ingen – der kan købes vakante baner på dagen mellem kl. 9.30 – 11.00. Vakante baner: D/H –20: 70,- kr. – D/H 21-: 95,- kr. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Børnebaner |
Der tilbydes en gratis børnebane i tidsrummet 10.00 – 12.00. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Væske |
Rent vand placeret ved poster på alle baner over 5 km. Placering angivet på postdefinition. Efter passage af mål er der rent vand og tynd saft. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontrolsystem |
EMIT elektronisk kvitterings- og tidtagningssystem. Løberne kan anvende egne EMIT-brikker og har selv ansvaret for at brikkerne virker. Briknummer skal opgives ved tilmelding. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rettelser |
Rettelser i henhold til reglementet (det vil sige flytning af allerede tilmeldt løber til anden bane og med stævnekontrollantens godkendelse), kan ske på stævnepladsen senest 15 minutter inden 1. start. Altså inden 09.45. Henvendelse i stævnekontoret, hvor anmodningsblanket udfyldes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Start |
Første start kl. 10.00 På alle begynderbaner er der fri start mellem kl. 10.30 – 12.00. Der startes med 2 minutters mellemrum. Lejebrik/back-up-kort udleveres til alle løbere i første startboks.. På begynderbanen (grøn) og den lette bane (hvid) udleveres løbskortet 2 min. før start, og løberen kan få vejledning af startpersonalet indtil start. På alle øvrige baner tages kortet fra kortkasser i startøjeblikket. Løberen er selv ansvarlig for at tage det rigtige kort. Overtrækstøj transporteres ikke tilbage til stævnepladsen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mål |
På stævnepladsen. Ved passage af målstreg stemples i mål-enheden, hvorefter der fortsættes til aflæsning af EMIT-brikken og udlevering af stræktider. Løbskortet skal ikke afleveres, men må naturligvis ikke vises til løbere, der endnu ikke er startet. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Max. Løbstid |
2,5 time på alle baner. Løbere der udgår skal melde sig i mål. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Præmier |
Præmier til de første 3 ungdomsløbere på hver bane – dog ikke bane 1. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kiosk |
Velassorteret kiosk på stævnepladsen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bad |
Ingen mulighed for bad. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toiletter |
Toiletvogne på stævnepladsen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Børneaktivering |
På stævnepladsen tilbydes pasning af børn, som er tilmeldt via O-service samtidig med øvrig tilmelding til stævnet. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stævne-organisation |
§ Stævneleder: § Banelægger: § Stævnekontrollant: § Banekontrollant: § Dommer:
|